Beweging en Training

Dat bewegen ondersteunend is aan een gezonde leefstijl weten we allemaal wel. Maar dat je met de juiste beweging en training je stress kunt verlagen, je hormonen in balans kunt brengen en je slaap kunt verbeteren, dat is niet bij iedereen bekend.

Als je lijf in beweging is dan heeft dit een directe invloed op je welzijn en gezondheid. Iedere dag 20 minuten aaneengesloten wandelen heeft een wetenschappelijk bewezen effect op ons stresssysteem en op het gezond en actief houden van je brein. Als je daarnaast je krachttraining op de juiste wijze inzet geef je je lichaam de gelegenheid om in balans te komen. Je aansluiten bij een sportclub is vaak niet zo moeilijk en de eerste periode daadwerkelijk gaan lukt ook nog wel. Maar als je dan in die sportschool bent, hoe weet je nu precies wat goed is voor jou en jouw balans?

Bij Inside Out Health & Happiness zien we bewegen en trainen als onderdeel van jouw gehele vitaliteit en het houden van de balans in het leven. Dit betekent sporten op een manier en intensiteit die bij jou past. Onze begeleiding op het gebied van bewegen gaat verder dan alleen in beweging komen. We nodigen je uit om beweging te gaan zien als manier om in balans te blijven.

Inside Out Health & Happiness biedt een aantal programma’s aan gericht op bewegen voor herstel, balans en groei. De trainingen vinden altijd in de buitenlucht plaats in de bos- en duinrijke omgeving van Soest. Het buiten zijn heeft een bewezen goede invloed op je welzijn. In een groep of in de 1 op 1 begeleiding ga je aan de slag met het resultaat wat jij wil bereiken. Of het nu gaat om het verlagen van je stress niveau, het in balans brengen van  je hormoonhuishouding of het opbouwen van conditie en/of kracht. Dit alles is te bereiken door het inzetten cardio training en/of krachttraining. Hieronder leggen we de verschillende programma’s graag aan je uit. 

“Running teaches us that we are capable of so much more than we ever imagined”

-Patti Sue Plummer –

Trainingsaanbod

Running Therapie

Running Therapie, is een vorm van rustig hardlopen waarbij je je (weer) bewust wordt van de mogelijkheden en onmogelijkheden die je lichaam aangeeft. Tijdens de running therapie training leer je je eigen lijf weer beter kennen en leer je stress sneller herkennen. Het geeft je inzicht in waar je grenzen liggen, wanneer heb je voldoende energie dat je je grens kunt opzoeken en wanneer moet je juist bij die grens even weg blijven. Running therapie is dus veel meer dan leren hardlopen.

Mensen met mentale klachten worden vaak doorverwezen naar een praktijkondersteuner of psycholoog. Zeker goede (en vaak noodzakelijke) stap, maar vooral gericht op mentaal herstel. Uit onderzoek is gebleken dat enkel het oplossen van de mentale klachten niet voldoende is. Als je langere tijd onder stress hebt gestaan is het lijf gewend geraakt aan deze manier van (over)leven en is ook fysieke behandeling nodig om echt te herstellen. Onder andere hartslag en ademhaling moeten weer herstellen en op een natuurlijk niveau van functioneren komen. Ook het hoofd moet weer leren om af en toe even “uit te staan”.

Running Therapie helpt bij het verlagen van je hartslag en verbeteren van je ademhaling. Door bezig te zijn met ademhaling en lichamelijk inspanning zal je ervaren dat je hoofd rustiger wordt en het constant denken wordt onderbroken. Je leert hoe hardlopen in jouw tempo en binnen jouw grenzen je energie kan geven!

Slow running

Slow running is een vorm van bewegen waarbij je hardlopen afwisselt met wandelen en oefeningen. Bij slow running is een training die je helpt bij het opbouwen van conditie binnen je eigen kunnen. Bij de slow running zoeken we niet de grenzen op maar vinden we het juist belangrijk dat je weet waar je grens ligt zodat je ook na de training nog energie hebt om de dag aan te kunnen. Plezier beleven aan beweging dat is waar het bij slow running om draait.

De Slow running is een mooie opvolging als je na de individuele running therapie begeleiding in de groep verder wil gaan met het opbouwen van kracht en conditie.

Trail- & power running

Trail- & power running is een training waarbij cardio-, balans- en kracht training met elkaar gecombineerd worden. Tijdens de training zal je hardlopen afwisselend combineren met een kracht- en balans oefeningen waarbij je gebruik maakt van je eigen lichaam. De training is voor iedereen toegankelijk voor iedereen die al enige ervaring heeft met hardlopen en een basis conditie heeft. In de de periode dat de avonden licht zijn vinden de trainingen plaats in bos en duinen. Op de donkere avonden zoeken we ons pad op de verharde en verlichtte weg en zoeken we uiteraard de leuke paden op.

Trail- en power running is een mooie opvolging als je na de slow running meer uitdaging zoekt in het hardlopen. Je zult je kracht en conditie weer verder opbouwen en uitbouwen.

Planning & Inschrijving

Slow running

Maandagochtend

08.30 – 09.30

Baarns bos

Trail & power run

Dinsdagavond

18.30 – 19.30

Soester duinen

Running Therapie

Donderdagochtend

08.00 – 09.00

Baarns bos

“Go, go, go figure it out, figure it out, but don’t stop moving!!”

Aan de slag met jouw persoonlijke leefstijlplan?

Neem dan contact met me op

KIM HELMER

06 141 24 121

info@insideoutvitaliteit.nl

LET'S CONNECT

Wist je dat:

  • stress vaak de grootste veroorzaker is van een disbalans in je hormomen
  • iedere dag een half uur wandelen een stressverlagend effect heeft
  • slaapproblemen vaak een afspiegeling zijn van hoe je je overdag gedraagt
  • teveel eetmomenten op een dag er juist voor zorgen dat je heel moe kunt worden
  • te veel, te vaak en te intens sporten je uit balans kan brengen
  • een gezonde leefstijl een grote invloed heeft op de menopauze
  • en dat dit ook geldt voor de penopauze bij mannen?