Bewegen

Dat bewegen ondersteunend is aan een gezonde leefstijl weten we allemaal wel. Maar dat je met de juiste beweging en inspanning je stress kunt verlagen, hormonen in balans kunt brengen en je slaap kunt verbeteren, dat is niet bij iedereen bekend. Als je lijf in beweging is dan heeft dit een directe invloed op je welzijn en gezondheid. Iedere dag 20 minuten aaneengesloten wandelen heeft een wetenschappelijk bewezen effect op ons stressysteem. En als je krachttraining op de juiste wijze inzet geef je je lichaam de gelegenheid om in balans te komen. Je aansluiten bij een sportclub is vaak niet zo moeilijk en de eerste periode daadwerkelijk gaan lukt ook nog wel. Maar als je dan in die sportschool bent, hoe weet je nu precies wat goed is voor jou en jouw balans? Bij Inside Out Health & Happiness zien we beweging als onderdeel van jouw gehele vitaliteit en het houden van de balans in het leven. Dit betekent sporten op een manier en intensiteit die bij jou past. Onze begeleiding op het gebied van bewegen gaat verder dan alleen in beweging komen. We nodigen je uit om beweging te gaan zien als manier om in balans te blijven.

Inside Out Health & Happiness biedt een aantal programma’s aan gericht op bewegen voor herstel, balans en groei. De trainingen vinden altijd in de buitenlucht plaats in de bos- en duinrijke omgeving van Soest. Het buiten zijn heeft een bewezen goede invloed op je welzijn. In een groep of in de 1 op 1 begeleiding ga je aan de slag met het resultaat wat jij wil bereiken. Of het nu gaat om het verlagen van je stress niveau, het in balans brengen van  je hormoonhuishouding of het opbouwen van conditie en/of kracht. Dit alles is te bereiken door het inzetten cardio training en/of krachttraining. Hieronder leggen we de verschillende programma’s graag aan je uit. De trainingen worden verzorgd door gecertificeerde trainers. Hiervoor heeft Inside Out Health & Happiness een samenwerking met Natasja Hilhorst van Sportief Fit.

Slow Running – Running Therapie

Slow running, is een vorm van rustig hardlopen waarbij je je (weer) bewust wordt van de mogelijkheden en onmogelijkheden die lichaam aangeeft. Tijdens de slow running training leer je je eigen lijf weer beter kennen en leer je stress sneller herkennen. Het geeft je inzicht in waar je grenzen liggen, wanneer heb je voldoende energie dat je je grens kunt opzoeken en wanneer moet je juist bij die grens even weg blijven. Running therapie is dus veel meer dan leren hardlopen.

Mensen met mentale klachten worden vaak doorverwezen naar een praktijkondersteuner of psycholoog. Zeker goede (en vaak noodzakelijke) stap, maar vooral gericht op mentaal herstel. Uit onderzoek is gebleken dat enkel het oplossen van de mentale klachten niet voldoende is. Als je langere tijd onder stress hebt gestaan is het lijf gewend geraakt aan deze manier van (over)leven en is ook fysieke behandeling nodig om echt te herstellen. Onder andere hartslag en ademhaling moeten weer herstellen en op een natuurlijk niveau van functioneren komen. Ook het hoofd moet weer leren om af en toe even “uit te staan”.

Tijdens Running therapie ervaar je hoe rustig ademhalen en bewegen met een lage tot gemiddelde intensiteit jou kunnen helpen om je fitter, energieker en beter in je vel te voelen. Running Therapie helpt bij het verlagen van je hartslag en verbeteren van je ademhaling. Door bezig te zijn met ademhaling en lichamelijk inspanning zal je ervaren dat je hoofd rustiger wordt en het constant denken wordt onderbroken. Je leert hoe hardlopen in jouw tempo en binnen jouw grenzen je energie kan geven!

“Go, go, go figure it out, figure it out, but don’t stop moving!!”

Flow running

Flow running is een training waarbij cardio-, balans- en kracht training met elkaar gecombineerd worden. Tijdens de training zal je vlot wandelen en hardlopen afwisselend combineren met een paar kracht- en balans oefeningen waarbij je gebruik maakt van je eigen lichaam. De training is voor iedereen toegankelijk en aan te passen aan jouw eigen niveau. Het trainingsprogramma is zo ingericht dat je werkt aan het in balans brengen van je hormonen.

De flow running is een mooie opvolging als je na de slow running je conditie verder wil opbouwen en uitbouwen.

Flow bootcamp

Flow bootcamp is een training die je uitdaagt om met je eigen lichaamsgewicht kracht op te bouwen. Tijdens de training ga je gericht aan de slag met het versterken van je core stabiliteit en de spieren in je benen, billen, buik, rug en armen. Kortom je hele lijf komt aan bod. Daarnaast richt de training zich ook op het op- en uitbouwen van een juiste balans in je lichaam, zowel fysieke balans als balans in je hormoonhuishouding. Deze training is voor iedereen toegankelijk en je kan op je eigen niveau deelnemen.

Power bootcamp

Power bootcamp is een training die mooi aansluit op de flow bootcamp daar in deze training meer gewerkt wordt aan spieropbouw met gebruik van verschillende materialen. In een wekelijks wisselend circuit ga je aan de slag met verschillende uitdagende oefeningen. Deze power training zorgt ervoor dat je, dankzij de juiste trainingsopzet, je lichaam dusdanig aan het werk zet dat je de juiste hormonen stimuleert om verbetering in je balans te bereiken.

Trainingsagenda

Flow running:
Dinsdagavond 18.30 – 19.30

Slow running:
Woensdagochtend 08.30 – 09.30

Flow bootcamp:
Donderdagochtend 08.30 -09.30

Power bootcamp:
Zaterdagochtend 08.00 – 09.00

Investering in jezelf.

Benieuwd wat de kosten zijn voor onze trainingen? Klik hier of ga naar tarieven onder de Info.

    Aan de slag met jouw persoonlijke leefstijlplan?

    Neem dan contact met me op

    KIM HELMER

    06 141 24 121

    info@insideoutvitaliteit.nl

    LET'S CONNECT

    Wist je dat:

    • stress vaak de grootste veroorzaker is van een disbalans in je hormomen
    • iedere dag een half uur wandelen een stressverlagend effect heeft
    • slaapproblemen vaak een afspiegeling zijn van hoe je je overdag gedraagt
    • teveel eetmomenten op een dag er juist voor zorgen dat je heel moe kunt worden
    • te veel, te vaak en te intens sporten je uit balans kan brengen
    • een gezonde leefstijl een grote invloed heeft op de menopauze
    • en dat dit ook geldt voor de penopauze bij mannen?