Stress- en Burn-out Coaching

In de regel is stress nuttig en hebben we stress nodig om te kunnen functioneren. Het zorgt ervoor dat we scherp en alert zijn in situaties die daarom vragen, het waarschuwt ons als er gevaar dreigt, het helpt ons te concentreren en is zelfs in staat om ons immuunsysteem te ondersteunen. Maar zoals bij alles geldt ook voor stress dat het enkel nuttig als het met mate is.

Ons stresssysteem heeft een belangrijke functie en als deze goed werkt dan hebben we er veel baat bij. Echter teveel stress is gevaarlijk. Zo verhoogt stress het risico op hart- en vaatziekten, kan stress het ouderdomsproces versnellen en draagt het bij aan een ongezonde leefstijl wat tot fysieke, psychische en sociale klachten kan leiden. Het is dan ook belangrijk om inzicht te krijgen in de balans van je fysieke stressysteem, je stressfactoren en je je stresssysteem in balans kan houden.

Stress en burn-out begeleiding is er om jou te helpen in jouw zoektocht naar een leven met een gezond stressniveau waardoor je lekkerder in je vel zit en meer leeft vanuit balans. Als stress- en burn-out coach kan ik jou preventief en curatief coachen en adviseren op het gebied van stressmanagement. Mijn begeleiding richt zich zowel op je fysieke stress (herstel, beweging, voeding) als op je mentale stress (zorg ik wel goed voor mezelf). Dankzij mijn kennis ben ik in staat om jou zelf inzicht te geven en je te helpen bij het ontwikkelen van de vaardigheden om weer in balans te komen én te blijven. Mijn begeleiding is gericht op duurzaamheid. 

Ik ga je helpen om stress beter te begrijpen. Wat is nu eigenlijk stress en hoe krijg je meer grip op de factoren in jouw leven die stress bij jou veroorzaken? Tijdens de coaching krijg je meer inzicht in je stress gedrag en gedachtes en hoe je deze kan veranderen. Ook kijken we samen naar jouw leefstijl. Stress heeft uiteraard een grote invloed op hoe je je fysiek voelt, maar wist je dat voeding en (het gebrek aan) beweging en herstel ook tot fysieke stress kunnen leiden? Het helpt om ook je leefstijl onder de loep te nemen en hier wat aanpassingen in te doen.

Tijdens de intake bespreken we in welke vorm je begeleiding plaats zal vinden. We kunnen gesprekken voeren in mijn praktijkruimte, maar we kunnen dit ook doen buiten in de natuur of online. Samen bepalen we hoeveel gesprekken we verwachten nodig te hebben zodat je hier van tevoren inzicht in hebt. We sluiten je traject af met een eindevaluatie. Doel is om jou meer inzicht te geven zodat je mij uiteindelijk niet meer nodig hebt.

Als ik op basis van de intake de inschatting maak dat begeleiding bij mij niet de juiste interventie is of dat er aanvullend andere begeleiding nodig is zal ik dit altijd eerlijk naar je uitspreken. Mijn belang is jouw gezondheid.

“Breathe, it is only a bad day, not a bad life.”

Aan de slag met jouw persoonlijke leefstijlplan?

Neem dan contact met me op

KIM HELMER

06 141 24 121

info@insideoutvitaliteit.nl

LET'S CONNECT

Wist je dat:

  • stress vaak de grootste veroorzaker is van een disbalans in je hormomen
  • iedere dag een half uur wandelen een stressverlagend effect heeft
  • slaapproblemen vaak een afspiegeling zijn van hoe je je overdag gedraagt
  • teveel eetmomenten op een dag er juist voor zorgen dat je heel moe kunt worden
  • te veel, te vaak en te intens sporten je uit balans kan brengen
  • een gezonde leefstijl een grote invloed heeft op de menopauze
  • en dat dit ook geldt voor de penopauze bij mannen?